Avrupa’da birşeyler başarmak istiyorum

2023 Türkiye Baja Şampiyonu Abdullah Turgut, Ralli Ajansı’nın sorularını yanıtladı | 31 Ocak 2024 : 11.00

-İlk baja şampiyonluğu sizde ne gibi değişikliklere neden oldu?

Rutin hayatımızda bir şey değiştirmedi ama yarış camiasında birçok insanın dikkatini çektik. Bir sürü yeni insanla tanıştık. Bir sezonu daha bitirmenin ve bir şampiyonluk sevinci yaşamanın da bize faydası oldu. Ciddi bir tecrübe yaşamış olduk. Altını çizerek vurgulamak isterim ki, Türkiye’nin bajada ilk şampiyonu olduk. Tarihe ilk şampiyon olarak adımızı yazdırmış olduk.

-Sezon başlarken hedefinizi şampiyonluk olarak söylemiştiniz. Fakat, şampiyon olma konusunda kendine ne şans tanıyordunuz?

Sonuçta bu bir mekanik spor. Çeşitli hatalar veya aksaklıklardan dolayı birtakım şeyleri becerememiştik ama benim her yıl misyonum, hedefim aynıydı, her zaman her yerde en üst noktayı hedeflerim. Bu yılda en üst noktayı hedeflemiştim. Güçlü rakipler de vardı ve onların bu sene şanssızlıkları oldu ve bunu inkâr etmemek lazım. İsrafil gibi rakibimizin mekanik sıkıntıları olunca işimiz biraz daha kolay oldu.

-Araç değiştirme kararın sezon ortasında ve hızlı gerçekleşti. Bu değişikliğe neden gerek duydunuz?

Benim kararlarım hep hızlı olur. Son Maverick’i de ben büyük bir sabırsızlıkla bekledim. Ki, sezon ortasında araba değiştirmek büyük riskti. Arabaya alışmak, bütünleşmek belli bir zaman istiyor. Riskli bir hareketti ama bu riski aldık. Mesela Düzce de ilk etapta iki lastik patlattık. Arabada krikoyu bile takacak yerimiz yoktu. Kameralarla sabit, lastik değiştirmeler sırasında 20-25 dakikadan fazla vakit kaybetmişiz. Kötü bir derece aldık o yarışta. Lastik değişimleri olmasa çok rahat o yarışta da 1-2 gelir ve belki de henüz o yarışta şampiyonluğu kolaylaştırmış olurduk. Ama o yarışta da en yakın rakip ve yakın dostumuz İsrafil’in de mekanik problem yaşamış olması bizi rahatlattı.

-Şampiyonluğun hangi yarışta sizi göz kırptığını düşünüyorsunuz?

Düzce yarışından sonra, puan farkı nedeniyle, son Denizli yarışı formaliteden ibaret oldu. Son yarışta strateji ve akıllı sürmek yeterli geldi.

-Zaten rakipleriniz vardı ancak sondan bir önceki aracınız da genç ve hızlı bir pilotun direksiyonunda sizi rakip oldu. 

Evet, hatta şöyle bir enteresanlık oldu. İlk 3’e 2 araba sokmuş sayılırız!

-Bu sezon nasıl bir rekabet vardı sahada?

Derin de iyi bir pilot. Yaşı genç, hırsı var, refleksleri bizden hızlı. İnşallah önümüzdeki yıllarda kendisinden daha iyi sonuçlar bekliyorum ama dedim ya SSV’de hakikaten güçlü rakipler vardı. İsrafil, Yağız, Diren de küçümsenecek rakipler değiller. Derin bunlardan birisi.

-Sezon için dört ayak (yarış) kısa kaldı mı?

Belki bir ayak daha eklenebilirdi.

-Son aracına tam anlamıyla alışabildiniz denilebilir mi?

Hayır, daha tam alıştım diyemem çünkü bu yeni arabanın bir sürü teknik özelliği ve bunlara adaptasyon süreci var. Sezon öncesi için birtakım planlar yaptık, biraz antrenman için. Gerek yol tutuşu gerek yeni şanzımanı nedeniyle çok farklı özellikler içeriyor. İlk Maverick ile arasında çok fark var.

-2024 için neler planlıyorsunuz? Mesela yeni bir araç değişikliği daha olabilir mi?

Biliyorsunuz ben Canam’ciyim. Fabrikası bir sürpriz yapmadığı müddetçe bende de bu sene çok bir sürpriz olmaz. Ama Avrupa’da bir yerlerde bir şeyleri başarmak istiyorum. Bunun planını daha oluşturmadık, çok erken. Doğu Avrupa mı, tüm Avrupa mı, hatta bir yerde dünya kupası kovalayalım diye de düşünüyoruz. Fakat planı daha oluşturmadık.

-2023’de sizin için en kötü ve en iyi yarışlar hangileriydi?

2023’de hem en kötü hem de iyi yarışın Bursa’ydı. Neden derseniz, Bursa’da 1’nci oldum. Güzel ve iyi bir yarıştı. Ama aynı yarışta çok enteresan bir anı, lider giderken finişe 300-400 metre kala kayışın kopmasıydı. Finişe görüş mesafesinde iken kayış değiştiriyor olmamız ve arkadan bir araba gelecek baskısı altında bunu yapmamız, b31enim için çok unutulmaz bir anı oldu. En rahat yarışım ise, Düzce idi, çünkü, etapları bitirmiş olmam halinde şampiyonluğum garantilenecekti. Bu yüzden sadece strateji ile çok rahat bir sürüş çıkardım ama yine de diğer rakiplerin mekanik arızalarından dolayı birincilik bize rahat geldi.

-2023’den aklınızda ne kaldı?

Bir kere çamur kaldı. Çok enteresandır her yarış haftası mutlaka yağmur yağdı. Hatta yağmur yetmedi, mesela Düzce’de ilk ayakta sel tufan oldu her yer. Yağmursuz bir etap yaptığımızı hatırlamıyorum. Yağmuru bırak, mesela Denizli de üstüne bir de sis eklendi. Özellikle seçilmiş gibi, gittiğimiz her yere bereketimizle gittik diyelim. Allah’ın rahmeti oldu. Gittiğimiz her yarışta ciddi yağışlar vardı.

-2024’de şampiyon olarak parkura 1 kapı numarası ile çıkacak olmanız handikap olacak mı sizin için?

Evet, bu benim için handikap. Çünkü, ben alışkınım hep İsrafil’in önden çıkmasına, daha iyi oluyordu. 1 Numara olunca önündeki rakibi yakalaman veya ne kadar hızlı gidiyor olmanın tasasını taşıyor olacaksın. Arkadaki araç geliyor mu gelmiyor mu? Benim tercihim her zaman için 2 veya 3 çıkmak ama şampiyona bunu gerektirdiği için mecburen 1 çıkacağız. | 31 Ocak 2024 : 11.00

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*